MARKETING TRENERA – REKLAMA NA FACEBOOK

Autor Filip D on Wrzesień 15, 2019 in Bez kategorii

Marketing Trenera Personalnego

Jeżeli Twoja przygoda z płatnymi reklamami na Facebooku rozpoczęła się niedawno, to prawdopodobnie liczba dostępnych w managerze reklam celów reklamowych jest dla Ciebie nieco przytłaczająca.

Mamy dobre wieści! Nie musisz szczegółowo znać ich wszystkich. Jako przedsiębiorca freelancer (tę grupę reprezentuje większość trenerów personalnych), możesz tak naprawdę skupić się na kilku podstawowych celach. Poniżej znajdziesz podpowiedź, które z nich wybierać w konkretnych sytuacjach:

Cel: Aktywność

Jeżeli Twój fanpage dopiero się rozkręca, liczba obserwujących Cię osób nie przekracza tysiąca, to aktywność będzie bardzo fajnym celem do budowania bazy fanów.

Często usłyszysz, że przecież aktywność to puste polubienia (i inne reakacje) i kliknięcia, a przecież liczy się sprzedaż. To prawda, ale zanim ktoś coś od Ciebie kupi, musi Cię lepiej poznać. Musi utwierdzić się w przekonaniu, że to, co robisz (a precyzyjniej: jak to komunikujesz) jest doceniane przez innych.

Reklamy o celu aktywność są wyświetlane tym użytkownikom, którzy z większym prawdopodobieństwem zostawią pod wpisem jakąś reakację. Duża liczba reakcji jest dla innych sygnałem, że Twoje treści są wartościowe. Dla tych, którzy Cię nie znają, będzie to stanowić zachętę do obserwowanie Ciebie i Twoich działań, a w przyszłości do skorzystania z Twoich usług.

By dodatkowo zwiększyć szansę na zebranie dużej ilości reakcji, upewnij się, że Twoje wpisy… rzeczywiście są wartościowe i przydatne dla odbiorców.

Cel: Ruch

Jeśli jesteś już w posiadaniu swojej strony, w ramach której prowadzisz swojego bloga (co mocno rekomendujemy), to zaprzyjaźnij się z celem ruch. Jego głównym zadaniem jest przekierowanie użytkowników poza FB, na twory takie jak własna strona właśnie. Wielu może się wydawać, że czasy stron www odchodzą w zapomnienie, ale to dalekie od faktów, jakich dostarczają nam statystki. Posiadanie własnej, profesjonalnej strony umacnia Twój ekspercki wizerunek, a zwiększanie ilości odwiedzających ją użytkowników będzie powoli (raczej coś bliższego biegowi na 100 km niż sprintowi) pozytywnie oddziaływać na pozycjonowanie Twojej strony w sieci.

Cel: Konwersje

Kiedy jesteś już wyjadaczem, a Twoja strona internetowa umożliwia konwersje, takie jak pozostawienie wiadomości w formularzu czy (jeszcze lepiej) zarezerwowanie konsultacji lub zakup pakietu treningów, wypróbuj cel konwersje. Na przestrzeni ostatnich kilku lat jego działanie bardzo się usprawniło i reklamy na konwersję stały się o wiele skuteczniejsze, nawet na stosunkowo niedużych budżetach, rzędu 500-1000 zł miesięcznie.

Te trzy cele z czystym sumieniem moglibyśmy zarekomendować każdemu, kto działa trochę z reklamami na FB, jako podstawowe.

Jeśli w Twoim grafiku i ofercie jest miejsce na testowe, darmowe lub niedrogie, pierwsze konsultacje czy sesje treningowe, to warto rozważyć również cel Pozyskiwanie kontaktów, dzięki któremu odbiorcy mogą szybko i wygodnie pozostawić Ci swoje dane kontaktowe, kiedy są zainteresowani przetestowaniem Twoich usług.

Maciek Orczykowski

Zostaw Komentarz